| |
|
Analytická chemie na gymnáziu
Součková, Danuše ; Jelínek, Ivan (vedoucí práce) ; Richtr, Václav (oponent) ; Schwarzová, Karolina (oponent)
SHRNUTÍ Mgr. Danuše Součková: Analytická chemie na gymnáziu. Disertační práce. Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky chemie Na závěr práce jsou shrnuty nejdůležitější myšlenky z jednotlivých kapitol. Domnívám se, že cíle, které byly stanoveny na začátku, byly naplněny a že tato práce bude příspěvkem k rozvoji vnímání analytické chemie jako nedílné součásti výuky chemie na gymnáziu. Za cíl své práce jsem si stanovila vytyčit důležitost chemického experimentu a jeho zařazování do výuky analytické chemie, zvláště pak vysvětlit a zdůraznit důležitost postavení analytické chemie ve výuce na gymnáziu. Dále pak v souladu s kurikulárními dokumenty ukázat možnost fungování mezipředmětových vztahů a vazeb mezi analytickou chemií a dalšími předměty a zařazování průřezových témat do výuky analytické chemie. Dalším cílem bylo zaměřit se na žáky a realizovat a vyhodnotit úroveň vědomostí žáků. Zaměřila jsem se také přímo na jednotlivé experimentální úlohy a rozdělila jsem je do skupin podle příslušnosti k jednotlivým sférám zájmu a rozpracovala jsem je tak, aby je učitel mohl přenést do výuky a sám měl k dispozici poznámky k jejich realizaci. V rámci toho je popsána organizace práce v laboratorních cvičeních, minimální vybavení, které musí pro jejich realizaci škola mít a jsou...
|
|
Vzdělávací projekt pro popularizaci chemie
Šedivá, Renata ; Zákostelná, Barbora (oponent) ; Šulcová, Renata (vedoucí práce)
Univerzita Karlova v Praze - Přírodovědecká fakulta Katedra učitelství a didaktiky chemie Praha 2010 Bakalářská práce Vzdělávací projekt na popularizaci chemie Renata Šedivá Předkládaná práce je návrhem Vzdělávacího projektu na popularizaci chemie, měla by inspirovat a motivovat učitele chemie k zařazení takového projektu do výuky a pomoci jim při jeho přípravě a realizaci. Návrh sestává z časového a obsahového harmonogramu projektu a deseti vybraných experimentů, k nimž byly vytvořeny protokoly obsahující seznam pomůcek a chemikálií, postup při provádění experimentu, princip experimentu, poznámky a doporučení. Práce je doplněna dokumentací z realizace projektu ve formě fotografií a videa umístěné na DVD v přílohách. Projekt je určen pro žáky výběrového semináře nebo chemického kroužku na střední škole. Výsledkem projektu je prezentace experimentů řešiteli žákům nižších ročníků, která by je měla motivovat ke studiu chemie.
|